Transcriptor automàtic per a totes les variants de la llengua catalana. Se li passa un text ortogràfic i en dóna una transcripció fonètica (cadena d'al·lòfons amb sil·labització i accentuació). El transcriptor està basat en regles externes que se subministren al programa en forma de fitxers. La versió que es distribueix del programa Segre inclou uns fitxers de regles vàlides per al català central, els dialectes nord-occidental, balear i valencià, encara que les regles per a aquests tres últims dialectes no són tan detallades. Va ser desenvolupat al Centre TALP de la UPC amb la col·laboració del Laboratori de Fonètica del Departament de Filologia Espanyola de la Universitat Autònoma de Barcelona, i també del Grup de de Recerca en Variació Dialectal del Departament de Filologia Catalana de la Universitat de Barcelona, en el marc del CREL (Centre de Referència en Enginyeria Lingüística) de la Generalitat de Catalunya.

Per més informació sobre Segre, clica aquí